آخرین بروز رسانی: 11ام مرداد, 1402

معرفی بهترین آسیاب قهوه موجود در بازار

اگر شما نیز یکی از طرفداران قهوه هستین باید بدانید که یکی از نکات اساسی در گرفتن قهوه با عصاره خوب داشتن قهوه آسیاب شده تازه و با درجه آسیاب مناسب می باشد . لذا در این مقاله سعی داریم شما را با انواع آسیاب قهوه و انتخاب بهترین آسیاب قهوه موجود در بازار آشنا کنیم .

معرفی بهترین آسیاب قهوه موجود در بازار

اگر شما نیز یکی از طرفداران قهوه هستین باید بدانید که یکی از نکات اساسی در گرفتن قهوه با عصاره خوب داشتن قهوه آسیاب شده تازه و با درجه آسیاب مناسب می باشد . لذا در این مقاله سعی داریم شما را با انواع آسیاب قهوه آشنا کرده  و به معرفی بهترین آسیاب قهوه موجود در بازار بپردازیم.

آسیاب قهوه از نظر نوع تیغه و مکانیزم ساخت به سه دسته تقسیم بندی می شود :

  • آسیاب دستی
  • آسیاب برقی آنالوگ
  • آسیاب برقی اتوماتیک یا اصطلاحا آندیمند

آسیاب قهوه  دستی

آسیاب قهوه دستی یکی از آسیابهای خانگی که عمل آسیاب کردن را بصورت دستی انجام می دهد و تیغه این آسیاب ها معمولا از جنس پلاستیک و یا فلز می باشد . کاربرد این آسیابها جهت دستگاه های قهوه ساز خانگی بوده و برای مدلهای نیمه صنعتی و صنعتی قابل استفاده نیست. که دو مدل معروف از این نوع آسیابها را در زیر نشان داده شده است .

معرفی بهترین آسیاب قهوه

آسیاب قهوه برقی مدل آنالوگ

آسیابهای قهوه برقی از نطر نوع تیغه دارای دو مدل هستند.

  • تیغه صاف یا ساده
  • تیغه مخروطی

آسیابهای برقی با تیغه صاف بدلیل اصطعکاک زیادی که با بدنه دستگاه دارند دارای سروصدای بیشتری نسبت به نوع مخروطی هستند لیکن دارای توان آسیاب کردن در حجم بالاتری نسبت به نوع مخروطی هستند و به همین دلیل در بعضی از مدلهای این آسیاب چنانچه مدت زمان زیادی بصورت مداوم استفده شوند گرم می شوند . این نوع آسیاب ها در دو مدل خانگی و نیمه صنعتی تولید شده  که کاربرد آسیاب های خانگی برای اسپرسوسازهایی که ماهیت خانگی دارند استفاده شده و مدل نیمه صنعتی آن در کافی شاپ ها و مصارف اسپرسوسازهای نیمه صنعتی و صنعتی کاربرد دارد.

معرفی بهترین آسیاب قهوه

آسیاب قهوه برقی آنالوگ فقط قادر به آسیاب کردن در حالت دستی هستند یعنی با فشار دادن دکمه ( در بعضی از مدل ها  بصورت سوییچ هستن ) آسیاب شروع به کار کرده و با قطع کردن آن  متوقف می شود. اصطلاحا شروع و پایان عمل آسیاب کردن بصورت دستی انجام می شود . چند نمونه از این نوع آسیابها در زیر نشان داده است .

معرفی بهترین آسیاب قهوه

چند نمونه از معروف ترین  آسیاب های خانگی و نیمه صنعتی که در حال حاضر  در بازار ایران موجود بوده و پر مشتری هستند در زیر آورده شده است :

آسیاب برقی خانگی :

نوا مدل 3660

مدل N600  که با  برندهای مختلفی تولید شده که یکی از برندهای معروف این مدل Unique Life بوده که از طرفداران زیادی بهره می برد.

دلونگی مدل KG79

آسیاب برقی نیمه صنعتی :

آسیاب قهوه مدل 3018  یا 018

آسیاب قهوه مدل 3019 یا 019

آسیاب قهوه مدل 900N  یا N900

این دو مدل آسیاب با برندهای مختلفی تولید شده که یکی از برندهای پرمشتری این مدلها برند Unique Life بوده که در حال حاضر گناوه کالا به عنوان نماینده انحصاری این برند در ایران می باشد .

آسیاب قهوه برقی اتوماتیک یا اصطلاحا” آندیمند

آسیاب های برقی اتوماتیک قابلیت آسیاب کردن در حالت های مختلف را دارند . یعنی در حالتهای سینگل یا دابل یا دستی عمل آسیاب کردن را انجام می دهند . حتی زمان نیز در این آسیابها قابل تنظیم خواهد بود به همین دلیل به این نوع آسیابها آندیمند گفته می شود .

یکی از اشتباهات رایج که در مورد این نوع آسیابها وجو.د داره اینه که این  آسیابها اشتباها با برند آندیمند !! نام برده می شود در صورتی که آندیمند یک کلمه انگلیسی On Dimand یعنی ” بر اساس تقاضای مشتری ” !!!!  واین کلمه مدل این نوع آسیاب ها است که با برندهای مختلفی تولید می شوند . کاربرد این نوع آسیابها جهت مصارف خانگی  و اسپرسوساز های نیمه صنعتی و صنعتی می باشد . چند نمونه از این نوع آسیابها در زیر نشان داده است .

معرفی بهترین آسیاب قهوه

چند نمونه از معروف ترین  آسیاب های قهوه اتوماتیک یا آندیمند  که در حال حاضر  در بازار ایران موجود بوده و پر مشتری هستند در زیر آورده شده است :

آسیاب 021 یا 3021

آسیاب 022 یا 3022

آسیاب 900A یا A900

یکی از رایج ترین برندهایی که در حال حاضر در بازار دارای طرفداران زیادیست برند Unique Life بودن که تمامی این مدلهای بالا  را تولید می کند و از کیفیت مطلبوی برخوردار است .

آسیاب مباشی مدلهای : 2288- 2289- 2292 – 2293 – 2294 .

آسیاب نوا مدل 3661

آسیاب دلونگی مدل 521

نظر شما برای ما با ارزشه

1 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. الهام مرداد 11, 1402 در 7:24 ق.ظ - پاسخ

    اطلاعات خوبي بود

دیدگاه خود را بنویسید